Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΗΣ 3D ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ (με τη χρήση ειδικών γυαλιών 3D)
Η τρισδιάστατη φωτογραφία ανακαλύφθηκε εδώ και πάνω από 150 χρόνια.
Η Κίκα Παρδάκη κατάφερε μετά από 6 χρόνια έρευνας (αρχικά μαζί με καλλιτέχνες στο Ντύζελντορφ της Γερμανίας και έπειτα μόνη της στην Αθήνα τα τελευταία 2 χρόνια) και πολλών πειραμάτων, τόσο σε ψηφιακές όσο και σε εκτυπώσεις με τις μεθόδους της κλασσικής τυπογραφίας, να παράξει την πρώτη τρισδιάστατη φωτογραφία που μπορεί να εκτυπωθεί όπως και μια απλή φωτογραφία.
Στα πρώτα στάδια οι τρισδιάστατες φωτογραφίες δημιουργούσαν αίσθημα θολότητας και μετατόπισης των χρωμάτων. Ακόμα και τώρα τα ειδικά software που παράγουν τέτοιες εικόνες δεν προσπερνούν αυτό το πρόβλημα.
Η τεχνική που έχει αναπτύξει η Κίκα Π. μοιάζει περισσότερο με την τεχνική ενός γλύπτη ο οποίος αφού φροντίσει να αποκτήσει το ειδικό κράμα της πρώτης ύλης του (πολλές φωτογραφίες από διαφορετικές αποστάσεις και γωνίες οι οποίες συνθέτονται) μετά σιγά σιγά με αλλεπάληλες παρεμβάσεις στην επιφάνεια καταφέρνει να δώσει την τελική μορφή.
Η Κίκα Παρδάκη παρουσιάζει την πρωτότυπη μέθοδο ειδικής δημιουργικής φωτογράφησης και επεξεργασίας εικόνων η οποία δίνει σαν τελικό αποτέλεσμα μοναδικές στερεοσκοπικές φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και μοναδικής ποιότητας οι οποίες φαίνονται σαν κανονικές δισδιάστες φωτογραφίες αλλά φορώντας τα ειδικά γυαλιά αμέσως αποκτούμε την αίσθηση του βάθους πεδίου και των όγκων των αντικειμένων.
Η συλλογή τριδιάστατων φωτογραφιών με “τα κλεμμένα γλυπτά της Ακρόπολης στο Βρεττανικό μουσείο” αποτελείται από 4 ενότητες (μετόπες, αετώματα, ζωφόρος, ερέχθειο) οι οποίες περιέχουν συνολικά 180 τρισδιάστατες φωτογραφίες. Το μέσο μέγεθος των έργων είναι καμβάδες 1,1 επί 1,6 μέτρα.
Η συλλογή τριδιάστατων φωτογραφιών με “τα κλεμμένα γλυπτά της Ακρόπολης στο Βρεττανικό μουσείο” αποτελείται από 4 ενότητες (μετόπες, αετώματα, ζωφόρος, ερέχθειο) οι οποίες περιέχουν συνολικά 180 τρισδιάστατες φωτογραφίες. Το μέσο μέγεθος των έργων είναι καμβάδες 1,1 επί 1,6 μέτρα.
Ο θεατής αυτής της συλλογής μπορεί να απολαύσει τα συγκεκριμμένα εκθέματα βλέποντας συναρπαστικές λεπτομέρειες σε τρεις διαστάσεις τις οποίες δεν μπορεί να δει ακόμα και αν επισκεφτεί το μουσείο στο Λονδίνο. Ο φακός έχει πλησιάσει τόσο κοντά στα γλυπτά όσο μόνο οι κατασκευαστές-γλύπτες στην αρχαιότητα και οι αρχαιολόγοι-συντηρητές σήμερα.
Ο σκοπός της έκθεσης (εκτός του χαρακτήρα διαμαρτυρίας) είναι ενημερωτικός-εκπαιδευτικός. Για αυτόν τον λόγο το κάθε έργο συνοδεύεται από επεξηγηματικό και τεκμηριωμένο κείμενο περίπου 10 λέξεων και σήμανση στο σχέδιο κάτωψης του Παρθενώνα που δείχνει το ακριβές σημείο από το οποίο αφαιρέθηκαν τα γλυπτά. Για τον ίδιο λόγο τα έργα είναι από χοντρούς ατελάρωτους καμβάδες που θα κρεμαστούν με ειδικές βαρυτικές ράβδους ώστε εύκολα, μετά τον 1ο σταθμό της έκθεσης τους στην Αθήνα, να μπορούν να ταξιδέψουν και να παρουσιαστούν σε απομακρυσμένα σχολεία της Ελλάδας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου