Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

Η υπεροψία 10 φαραώ και η αναίδεια 1000 πιθήκων!


Ετοιμάζοντας την πρώτη μου έκθεση στην Ελλάδα, μετά από την καθολική μου απουσία για 3 χρόνια στην Γερμανία (1200 μέρες δεν πάτησα το πόδι μου) αντιμετώπισα πολλές δυσκολίες. Ένας καλός φίλος τότε για να με ξεμπλοκάρει... μου είπε ότι για να κάνω αυτό που θέλω πρέπει να έχω την αναίδεια χιλίων πιθήκων και την υπεροψία δέκα φαραώ.
Έχοντας πραγματικά ζοριστεί με τις ετοιμασίες της έκθεσης αυτές τις μέρες τον ξαναθυμήθηκα!
Όταν έχουν εμφανιστεί δημοσιεύματα σε γερμανικές εφημερίδες που λένε "πουλήστε τον Παρθενώνα για να ξεχρεώσεται" καταλαβαίνω ότι μάλλον πρέπει να έχεις (προσπαθούν να μας πείσουν ότι έτσι πρέπει να είναι) την αναίδεια χιλίων πιθήκων για να πεις "φέρτε πίσω τα κλεμμένα". Τα κλεμμένα μάρμαρα, τα κλεμμένα γενικώς.
Γι' αυτόν τον λόγω κάλεσα την Νάντια Βαλαβάνη να μιλήσει στα εγκαίνεια της έκθεσης μου. Γιατί είναι από τους πολύ λίγους διανοούμενους που έχει την αναίδεια να μην θεωρεί αναίδεια να μιλήσει για το τί φτώχεια θα φέρει το ΔΝΤ και στον πολιτισμό μας.
Το θέμα με την υπεροψία των δέκα φαραώ το απάντησα επίσης.
Ο Σπύρος Μερκούρης χωρίς καμμιά υπεροψία δέχτηκε να έρθει στα εγκαίνεια της έκθεσης μου την Δευτέρα να πει δυό κουβέντες όπως ξέρει αυτός. Δεν με ξέρει. Ξέρω όμως εγώ ότι με ότι δυνάμεις έχει συνεχίζει να υπερασπίζεται το "αναιδέστατο" αίτημα της Μελίνας για την επιστροφή των κλεμμένων.
- Η τρισδιάστατη φωτογραφία παίζει σαν μικρό παιδί με τις ψευδαισθήσεις μας.
Βάζει ένα βασικό ερώτημα. Τί είναι πραγματικό και τί ψευδαίσθηση?
Μαγεία είναι η παροξυσμική γροθιά στο βουνό απέναντι?...όπως μου έγραψε ένας καλός φίλος?
Μαγεία είναι να σε έχουν πείσει ότι έχεις ένα βουνό απέναντι?
Μαγεία είναι ενώ σε έχουν πείσει για το ότι έχεις ένα βουνό απέναντι, εσύ να αποφασίζεις να του δώσεις μια παροξυσμική γροθιά?
Στην έκθεση μου προφανώς και δεν θα απαντηθούν αυτά.
Μια κουβέντα όμως έτσι και αλλιώς θα κάνουμε.
Εξάλλου η μισή έκθεση είναι αφιερωμένη στην απάντηση των Λαπιθών ενάντια στους Κένταυρους.
Μαγεία είναι η μνήμη???
Μαγεία είναι οι αγώνες γύρω από τη μνήμη???
Μαγεία είναι η λύσσα της ξαναπροσπάθειας...να αναπνεύσεις???

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου